Wednesday, October 15, 2014

Acar buah jeruk

Assalamualaikum..

Dulu-dulu malas duduk dapur, sekarang bila pak mertua teringin nak makan benda yang kita tak biasa makan, memang rasa nak nangis kat bucu meja.. Tapi ambil positif, salah satu proses pembelajaran untuk diri dan juga anggap suatu cabaran.

Acar buah! Saya memang pernah makan tapi bukanlah kegemaran. So tak berapa ambil kisah bab cara nak masak. Tuptup hari semalam fil beli jeruk buah minta masakkan acar macam arwah selalu masak katanya.. phewww.. kering darah kejap.. hahahaha.. padanlah muka kan?

Cubaan pertama :



Berpeluh wokkk.. jantung nie Allah je yang tahu. Berdegup kencang.. mulut nie dok doa minta menjadi.. haha..

Hasilnya setelah minta pandangan mama dan search di google maka terhasil lah :



Acar buah penuh kasih sayang gittewww..

Still respect giler dengan orang dulu-dulu.. belajar giling cili. Belajar masak. Hasilkan macam-macam resepi yang sedap. Saya rasa sangat bernasib baik sebab dapat belajar dan ingat sikit-sikit cara arwah nenek memasak. Ada ilmu yang diperturunkan. Dan sangat bernasib baik dengan adanya Pak GOogle.. pengsan wokk kalau internet down, makan nasi dgn kicap la jawabnya.. haha..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...