Friday, November 1, 2013

The little one.. Anis Khairina

Assalamualaikum

Tak banyak bercerita perihal anak dara sorang nie
Wan Anis Khairina..

7 November nie genap 10 bulan, gigi baru nak masuk dua..
Sekarang demam nak tumbuh gigi

Ostajah pilihan? Aminn. Mana tau kan.. menjadi budak nie nanti
Owh, tang bulu mata tu, sangat ori.. mommy jeles okeyh..
che ta pun makan ati tengok..

sangat lasak, suka manjat sana sini, kadang-kadang tak terkejar mommy
bab terjun walker, banyak kali dah..

Bila jalan ke mana je, mesti orang ingat Anis nie baby boy
Nasib baik ada gelang kat kaki, gegirl la sikit.



Bab meragam, serah kat dia.. Nak tidur tak main la ulit-ulit tepuk montot
ko nyanyilah lagu syahdu macamana pun budak nie takkan tidur
Hanya mommy je yang boleh tidurkan dia
Susah kan? 

Datang bab melalak, ya ampun.. dari lif dah boleh dengar
mommy masuk bilik air, dia nangis
mommy hilang dari pandangan dia jap, dia nangis
bangun dari tidur, takde orang pun dia nangis



Kalau dah tidur, mesti nak cari kakak Amal
Baring atas perut kakak Amal
Makan pun sama macam kakak Amal
Sekarang tak nak makan puree lagi
Nasi, memang wajib makan hari-hari kalau tak dia meragam

Alhamdulillah, sejak ada Anis, nampak Amal happy
Ada teman main, ada teman gaduh, ada teman gomol
Sejuk ati tengok anak-anak bergurau

Harapnya anak-anak mommy sihat belaka.
Amin....InsyaAllah


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...