Sunday, December 16, 2012

Kunyah ais ketika hamil

Assalamualaikum.. Orang kata time preggy nie perangai pun pelik-pelik. Ngidam yang pelik-pelik. Semuanya sebab hormon tak berapa nak stabil. Hah, aku pun tergolong la dalam golongan yang pelik kot. Pelik tang mana? Pelik tang ketagih ais. Serius, masa preggy anak pertama, takde kisah pun nak kruk krak  ke ais tapi yang kandungan kali nie, sehari tak kunyah ais rasa tak lengkap. Ketagih semacam. Resah gelisah..

Sumber : google

Ada orang kata kunyah ais nie bagus dan ada yang kata tak elok untuk badan. Urat kembang, lemah badan, macam-macam lagi lah.. Tapi nak buat macamana, ketagihan mengatasi segalanya. Peti ais rumah nie, umpama hidup segan mati tak mau.. Peti ais satu pintu, susah sikitla nak buat ais. Kalau ada tu, sekejap je habis. Tukang buat ais pulak, encik suami. Dia buat, aku habiskan.

Kunyah ais nie dah macam kunyah gula-gula. Pegi kedai makan, sanggup makan ais dulu dari makan benda lain. Seronok sangat kunyahnya. Sampaikan anak yang pertama tau dah apa yang mommy dia nak makan. Ais, ais..

Ntahla, aku tak tau sampai bila nak ketagih macam nie. Cuma yang pasti, setiap kali kalau rasa heartburn, sure aku kunyah ais dan lega lah sikit rasa heartburn tu. Mujarab kan? Hehehe.. Harapnya, ketagih nie hilang bila baby dah keluar nanti.. Harap-harap baby pun sejukkkk je mata memandang.. kan......

p/s : stok ais takde, camne??



3 comments:

BoNDa.... said...

bak kata farid kamil...ok lagi ngidam kunyah ais....kalu nak kunyah yg lain susahnyer nak cari....hehehehe

bunga_rose said...

woooo dasat tu.. cam diana danialle.. aku yg bace ni siap rasa seram sejuk.. sebab aku ngilu klu kunyah ais weh

...mommy jue... said...

Agaknya memang kebanyakan perempuan preggy camnie kot? hehe.. sebelum preggy tak boleh kunyah ais, mesti sengal gigi tapi skrang seronok sangat mengunyah...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...