Monday, August 13, 2012

Jumpa jongkong emas

Assalamualaikum.. Aku rasa, sesiapa yang duduk kat perantauan nie memang akan rasa perasaan yang sama macam aku kot.. Lagilah untuk aku yang baru sebulan duduk sini. Homesick, rindu Malaysia tu ada lagi.. Chewahh, gaya pindah terus je walhal duduk sini 4 bulan je.. kuikui..

Kat sini, memangla senang nak dapat barangan Malaysia. Kebanyakan pasaraya macam RH, Jmart memang ada..Cuma tak selalu ada lah. Sebulan aku kat sini, baru semalam dapat jumpa tepung pulut, tepung beras, beras pulut.. Rasa macam nak lompat bintang! Rasa macam nak menangis.. Happy!! Korang tau tak macamana perasaan bila jumpa harta karun, jongkong emas ke.. gitulah yang aku rasa.... perghhh


kicap kipas udang... i miss u

Aku nie dah nak dekat 3series, tekak dengan perut nie dah sebati dengan kicap kipas udang. Sampai sini, telan kicap ABC - kecap manis. Gila kentang! Rasa macam tak lengkap hidup! Tiap minggu kalau pegi shopping je, sah-sah aku dok terintai kot-kotla ada tersesat satu dua botol.. Wallawehhh, kalau ada sure teresak-esak nangis.

budu...sedapp

Yang nie lagi satu... Perggh, tergugat iman.. Layan dengan singgang memang masyuukk.. huhuhu... Nie pun tade kat sini. Nyesal tak angkut sama aritu.. Ya Allah, terliur giler ok.. Duduk pantai timur, tak makan budu memang tak best lah.. Cicah dengan ikan bakar, Allah... sedapp.. 

Owh, betapa aku rindukan makanan kat Malaysia.. Masakan kampung, ulam-ulaman.. Memang tu fav aku. Makan tak toleh kiri kanan dah. Semalam dapat makan ikan siakap bakar cicah air asam dengan sambal kicap pun aku tak care ke suami.. Lupa diri sungguh.. Rasanya sepanjang bulan puasa, semalam yang paling banyak aku makan. Heavenn... Syukur Alhamdulillah....

p/s : rindu kicap kipas udang dengan budu sampai terbawa ke mimpi.. canne??

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...