Tuesday, April 24, 2012

Isteri vs mak...

Assalamualaikum..

Hakikat yang pasti, yang tak boleh kita sangkal
Orang yang paling rapat dengan suami adalah isteri
Macam tu juga, Orang yang paling rapat dengan isteri adalah suami
Tapi dalam situasi macam nie, orang yang paling memahami kita adalah mak kita

Kita hidup dengan pasangan kita baru setahun jagung
Sebaliknya mak kita dengan kita? Sejak dari dalam perut lagi
Contoh aku lah, kot mana pun mengandu masalah kat mak tetap aku yang kene balik
Tetap aku yang salah..
Bukan sebab menangkan menantu, tapi dia dah tau ati perut anak dia nie

Macamana kita bahagia pun hidup berumahtangga, 
Jangan lupa orang tua kita especially mak kita
Yup, mertua ku sendiri dah aku anggap macam mak ayah
Buruk baik diorang tetap kita kene hormat
Aku selalu cakap kat suami, apapun kita buat, restu mak ayah penting
Jauh mana kita pergi, jangan lupa mak ayah
Tanpa diorang kita tak ke mana
Tanpa doa diorang kita nothing!

p/s : biar kita tak kaya harta, tak mampu nak hadiahkan mereka dengan hadiah mewah2, tapi biarlah kita kaya kasih sayang.. hargai mereka selagi hayat masih ada..



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...