Saturday, March 24, 2012

Bedak sejuk atasi masalah ruam dan ekzema

Assalamualaikum... Dugaan cuaca kecik yang Allah turunkan nie pun aku dah mengeluh, tak tahan panas, macamana la nanti bila panas neraka agaknya? Ishhhh.. x tertanggung dek badan.. hampir sebulan dekat kuantan, 'menikmati' suhu ' suam-suam' kuku. Yang paling aku kesiankan, Amal Khalisah.. meriah sungguh ekzema dia naik..


Yup, aku satu family batuk. Suara gaya itik serati. Nak x nak je keluar. Yang kene tempias sama, anak aku lah. Kesian. Kita yang tua renta nie pun x tertahan apatah lagi budak- budak.. 


Dah macam cara aku guna nak hilangkan ekzema pada Amal. Nak elak dia dari terus menggaru. Last choice, tepek bedak sejuk.. Yup, sangat bagus untuk ruam panas or ekzema. Lagi-lagi bedak sejuk yang di bancuh dengan air zam zam sejuk.... Dinginnnn je.. Alhamdulillah, memang menjadi. Kurangla sikit aktiviti menggaru tu..


Apa pun semua tu atas usaha kita dan yang penting dengan izin Allah swt. Kunfayakun..


p/s : mak budak pun boleh cuba juga ye...


Published with Blogger-droid v2.0.2

1 comment:

LiErOSe~QiEmi said...

eqal pun naik ruam, tapi kat leher aa.. jiran2 aku suh try bedak anersia, so far ok la, sebab bedak tu bagi kering peluh kat leher

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...