Saturday, January 28, 2012

My first lasagna...burp

Assalamualaikum... Aku nie tekak memang tekak melayu. Nasi dengan ikan bakar, budu memang dah habis sedap pada aku. Lagi-lagi kalau lauk singgang. Wallah... Bertambah nasi!
Since aku kahwin nie la baru kenal makanan western nie. Yang menggemukkan, menggebukan segala bagai. Masak pasta pun bila dah berlaki. Kampung kan?

Sah-sah aku nie dah jadi isteri dan mak orang, perut dan tekak orang tersayang harusla kene jaga. Tak boleh ikut selera sendiri je. Hari nie untuk pertama kali dalam sejarah hidup aku yang menginjak dewasa, aku masak lasagna untuk family. Breakfast, cum lunch dan dinner. Muahahaha... 

Ok, lasagna yang di taburi cheese, mozarella yang bakal menggemukkan
 kami anak beranak. Sebelum masuk oven, gini lah rupanya..


Setelah di bakar dalam masa 15-20 minit, maka jadi camnie.. 
Sangatla teruja dan nyummy!!

tadaaa.. sedikit basah.. kalau nak kering, bakar lama sikit.
Boleh tahan, not bad untuk 1st trial.
Kalau nak sedap, makan dengan mushroom chicken soup. Memang wallahhh!!


NAK RESEPI?? BOLEH TENGOK KAT SINI

p/s : rosak diet makcik nie hah... tahun depan pulak makan lasanga.......
Published with Blogger-droid v2.0.2

6 comments:

fieda said...

ayoo..fieda baru jer buat pizza xpress..ni nmpk lasagna plk...sama la kita tekak kampung..budu dan singgang mmg tak dpt dipisahkan..
ju...kongsilah resepi lasagna..fieda nk try wat jgk la..terliur tgk lasagna jue tu...basah2 lagi..belajo mane..?

...mommy jue... said...

hehe.. nanti ju kongsi resepi.. makan banyak boleh gemuk nie...

Izan Ishak said...

salam mommy jue... lama tak singgah sini.

sedap plak tgk lasagna tu. seumur hidup mmg tak pernah buat lagi ni. kompom kalau buat sendiri boleh makan banyak2 kan... hehe...

LiErOSe~QiEmi said...

ko dah buat??? aku baru bercita2 sekali tengok bahan2 dia sume mahal2 tak jadik haahahah

...mommy jue... said...

Izan Ishak : terima kasih singgah.. singgah sini selalu ye.. hehe...
ha, lepas nie boleh buat.. makan sampai muak.. sehari tak jumpa nasi.. lepas makan nie, jangan timbang, nanti kecewa...

...mommy jue... said...

Rose : kalau ko anak beranak jenis makan banyak, better buat.. sekali sekala cuba beb, pe salah..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...