Monday, October 31, 2011

Ducth lady jadi pilihan..selesai masalah.

Assalamualaikum. Sejak berhenti BF, aku memang runsing bila anak tak nak minum susu formula, even banyak jenis susu yang kami bagi tapi at the end banyak yang buang dari minum. Percubaan pertama bagi anak minum susu kotak perisa strawberry. 


sumber : google

Aku bagi susu nie, dan anak aku start sakit perut walaupun tak kerap tapi menimbulkan kerisauan jugak. Satu kelemahan susu nie, manis sangat which is tak sesuai untuk kids. Setiap kali anak aku minum, for sure aku mengambil langkah, campur separuh susu dan separuh air. At least kurang sikit manisnya.


Sumber : google

Setelah mendapat consult dari doktor, baru aku tau akan kewujudan susu dutch lady mengikut umur nie. Punca anak aku sakit perut sebab susu tu tak sesuai dengan umurnya yang baru nak masuk 2 tahun. Aku lebih prefer bagi botol dari direct kotak sebab ada masa susu banyak terbuang. Budakkan suka picit kotak. dan satu lagi, tambah air masak supaya tak rasa manis sangat.

sumber : google

As we know, susu memang penting untuk pertumbuhan tulang dan gigi. Untuk kuatkan tulang (kalsium). So, tak kira la umur berapa pun kita, harus minum susu. 

Now, dalam proses percubaan bagi susu tepung perisa madu. So far, dia minum. Untuk travel susu kotak memang sesuai, senang dibawa. Rasa-rasa lupa, singgah je kedai beli sekotak dua. 

p/s : hati gumbira sekarang bila anak nak minum susu.... alhamdulillah

3 comments:

Tina Othman said...

alhamdulilah, lega rasanya ye jue, risau kalau anak taknak menyusu ni

NM02 said...

ai ni, suker yg coklat aje.. tu yg susah nak minum susu perisa lain, nak2 lagi susu putih.. huhuhu... kembang tekak

fieda said...

anak kak fieda suka minum yg strawbery tu..tp nsb baik tak sakit perut dok minum yg biasa tu..ok la jue..lega anak dah nak minum susu kan..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...