Wednesday, August 17, 2011

Chapter 1 : kemoterapi day 1 (methotrexate)

Assalamualaikum.. Alhamdulillah, malam semalam dapat juga discharge balik rumah, dapat juga jumpa anak, heaven sangat rasanya. Semalam suntikan kemo yang pertama. Hmm, tak tau macamana nak share kesan lepas kemo tu. Macam-macam ada, yang pasti, tekak terasa perit, kering, mulut pun terasa kering. Panas dalam badan, sekejap kat kepala, sekejap kat perut. Merata-ratalah panasnya. (ini baru panas dunia kan?) Sah-sah aku dah tak boleh puasa, sebab perlu minum banyak air.


Badan penat, lenguh-lenguh sana-sini. Kalau ikutkan rasa macam nak rehat sepanjang masa tapi bila difikirkan, ada baiknya jangan di layan benda macam nie. Makin di layan makin menjadi. Seharian menghabiskan masa main dengan anak, alangkah bahagianya. Sakit semua hilang.


p/s : petang tadi amik suntikan folinic acid, lepas nie tiap-tiap hari kene berulang ke hospital ampang.... hmmppff



1 comment:

Fitri Senin said...

minta maaf bertanya..sakit pe ye..maybe sy terlepas entry yg lepas2. semoga akak cepat sembuh ye

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...