Thursday, July 7, 2011

Tutor TV...untungnya

Assalamualaikum

Untung budak-budak sekarang
Nak ulangkaji depan tv pun takde masalah
Kalau time zaman aku dulu
Masa belajar, tv tutup bagai

Sekarang, mak bapak lagi galakkan anak tengok tv
Tapi tutur TV jelah....
Tak payah susah-susah nak hantar anak tusyen
Kita yang dah lama tak pegi sekolah nie pun
boleh belajar sama
Polish semula apa yang dah berkarat dalam kepala otak

Ok, bebudak yang nak amik PMR
Untuk bebudak SPM

p/s : sibuk berFB, sibuk berblog, pelajaran jangan lupa... kemudahan ada kat mana-mana sekarang... 

2 comments:

NM02 said...

time saya dulu, jam 7 je tv dah kena tutup

fieda said...

skrg sng..belajar dgn tv je..anak saya yg umo 3 taun tu tgk tv pun dah pandai hafal abc,123...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...