Wednesday, July 6, 2011

Teratak usang....menggamit nostalgia lama

Assalamualaikum...

di sini aku dibesarkan
di sini tempat aku bermain
di sini tempat aku menumpang kasih, menumpang manja
di sini segala memori indah tercipta
di sini mampu memberi ketenangan di kala hati gundah gulana
rindu pada arwah atuk dan nenek terubat bila menjejakkan kaki di sini
keliling rumah nie lah aku adik beradik dok lari bila kene perambat dengan nenek
budak nakal, memang cenggitu
main paya, panjat pokok, amik sarang burung
dan paling menyusahkan, panjat pokok pandai tapi turun tak reti
memang lidi makan kaki lah jawabnya


bila melangkah kaki ke kawasan nie
teringat akan arwah atuk dan nenek
tempat arwah melepaskan lelah lepas berkebun
tempat arwah berehat, ambil angin kala petang menjelma

sungguh, aku rindukan tempat ini
aku rindukan ketenangan ini

Al-fatihah untuk arwah Yaacob Awang dan Rokiah Esa.....



1 comment:

AL AZRUL said...

best nyer.... sya pun prnh dduk dgn atuk dn nenek msa time kecik2 dlu, seminggu je... dlm seminggu tu, atuk byk ajar sya mcm2, best sgt... knape dduk kmpung??? sbb, sya tk nk g sekolah, sya tk nk bljar... parent trus anta kmpung..hehe...ye la, kecik lagi time tu, bru drjah 1...haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...