Thursday, July 7, 2011

Layang-layang terputus talinya.......hadapi dengan senyuman

Assalamualaikum....

Berarak mendung kelabu
Mengekori langkahku
Sepanjang kehidupan
Penuh dugaan
Namun aku tetap aku

Kucuba dan terus mencuba
Mencapai suria
Walau membakar jiwa
Walau aku dihina
Namun aku tetap aku

Derita oh derita
Engkau di mana-mana
Walaupun jauh aku berlari
Mahupun berdiam diri
Namun indah mimpi dari realiti
Hidupku tanpa arah
Bagaikan layang-layang
Terputus talinya

Tapi pasti suatu hari nanti
Sinar suriakan menjelma


Pagi-pagi dah feeling-feeling sedih bagai orang putus harap kan? Jangan risau, nie sekadar lagu je, tiba-tiba masa masak pancake (adunan encik suami yang buatkan), dok nyanyi-nyanyi lagu nie. Malam tadi mata tak boleh nak lelap sangat, tiba-tiba batuk teruk, perit tekak yang amat sampai nak telan air liur pun sakit dan hidung dah soksek, soksek....

Hadapi dengan senyuman
Semua yang terjadi
Biar terjadi .
Hadapi dengan tenang jiwa
Semua... Kan baik baik saja

Bila ketetapan tuhan
Sudah ditetapkan
Tetaplah sudah .
Tak ada yang bisa merubah
Dan takkan bisa berubah

Relakanlah saja ini
Bahwa semua yang terbaik
Terbaik untuk kita semua
Menyerahlah untuk menang


p/s : hidup perlu di teruskan tak kira apa yang berlaku kan?

1 comment:

NM02 said...

sentiasa redha dengan ape yang terjadi, insyaAllah... jiwa akn tenang

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...