Thursday, May 5, 2011

Hanya 7 minggu dalam rahim mommy | part 3

Assalamualaikum..


usia janin 7 minggu


 Nie kira last part yek. Sabar je la korang dengan catatan hari tua aku nie.. Huhuhuhu...


10.00am aku di tolak masuk ke dalam dewan bedah.. Cuak sangat! Tapi bila nampak doktor yang check aku masa kat O&G aritu, (sumpah aku tak ingat nama dia tapi dia sangat bagussssss) terus jadi tenang sikit. Aku kene bius kat tulang belakang, bagi kebas separuh badan.. Sumpah sakit masa ubat tu masuk.. Air mata nie mengalir jugaklah..Tapi tahan jelah kan, nak nangis tak guna.. Masa tu nak je aku melompat katil, "doktor, saya rasa nak tunggu janin nie gugur sendiri lah.." tapi aku tau takkan bolehnya.. 


Doktor lelaki yang kene buat seme nie. Malu toksah cakap la, semua tolak tepi. Nak kene mengangkang depan doktor, malu giler!! Nasiblah yek, dapat tengok permandangan tak berapa nak indah nie. Aku dapat rasa pergerakan, nampak dari atas apa yang diorang dok kelebek, dok godam. Air mata turun selajunya.. Tak leh tahan dah.. 


Sejam juga lah baru selesai.. Masa tu air mata dah kering, tapi tiba-tiba aku rasa nak meraung.. Ketap bibir, tak bagi orang dengar tapi nurse dan doktor tau aku nangis... Kenapa aku nangis? Aku nampak janin yang keluar dari rahim aku.. Benih aku.. Darah daging aku.. Betul-betul kat sebelah aku.. Diorang tengah susun tangan, kaki... Dada nie terasa berat, terasa ketat.. 'Ya Allah, anak aku....mommy redha sayang.." Nak je aku bawa balik, tapi tak terluah dek mulut.. Sekurang-kurangnya aku berpeluang tengok darah daging aku buat kali terakhir..


Selesai semuanya, jam 11.30am, aku dah di tolak masuk ke wad semula.. Tangan capai handfon, minta suami hantarkan anak.. Dengan keadaan penat, kaki kebas, tak berdaya, aku cuma nak makan je.. Lapar sangat-sangat.. Nampak je Amal Khalisah masuk dengan daddynya, barula sedikit tenang, tapi bila suami peluk, terus air mata nie mencurah-curah.."abang, anak kita dah tak ada...." 


Aku bagi Amal Khalisah menyusu, dari jauh lagi dia nak dapatkan aku.. Aku tau dia lapar susu. Kesian dia.. Dengan kaki kebas, aku jaga Amal Khalisah sorang diri sampailah petang... Kadang-kadang nurse datang jenguk..


Jam 6.00pm, aku dah boleh keluar wad.. Happy sangat-sangat.. Aku tak nak duduk lama-lama kat hospital, aku sedih....







13 comments:

azma said...

owh..mcm tu rupanya...x pe, pasti ada hikmahnya...take care dear..

azma said...

owh..mcm tu rupanya ye....x pe, jgn putus asa..kali ni pasti ada hikmahnya..take care my dear

fieda said...

jue...kena bius separuh badan je ker masa dorang wat keje tu..akak dulu bius habis terus tertido x sedor apa dlm bilik operation tu..sedor2 je sume dh settle pastu dia bagi bwk balik janin tu..nmpk la tgn kaki yg bru nk menjadi...sedih kan masa tgk tu..pastu perut ngan kt bwh tu sakit perit btul lepas kena cuci tu..

Mama Kyra said...

jue,sbb tu eja sggp tgu bb gugur sendiri..doc kt gomen pn suggest gugur sndri..tkpe jue muda la..Allah nk jue beri perhatian dl kat amal..take care ye

~LeeyanaRadhi~ said...

take care junn... pray hard! InsyaAllah ade hikmahnya and ade rezeki bt kita nnt... ;)

.izzatul.hazwani. said...

serius nak nangis baca entry bersiri ni :'(

NuruLaiNa said...

sabar banyak banyak sis! :)
saham akhirat tuh. yang penting awak takde ape ape. cuba lagi next time! fighting! :D

Shiela Firdaus said...

sabar sayang~!!

qieranna said...

huhu...cedih teringat kisah qieranna gugur last 2 years...baby 10 weeks...tp gugur sendiri jer...tak cuci pun...

take care yer...

rOsE said...

erm,...dah baca dah semua siri.jgn. bersedih jun. ada banyak hikmah atas semua yg terjadi. yg penting skrang, jaga diri, jaga kesihatan & jaga pemakanan.
Mak & Ayah k.min kirim salam k. ang sekeluarga & Mak pesan "jgn. makan sebarang lg.kalau boleh berpantang semua macam mana ang mula berpantang si kecil Amal dlu"
ok jun..take care yek!

rOsE said...

dah baca semua siri.jgn bersedih jun.mungkin semua yg terjadi ini ada hikmahnya.jgn putus asa utk mencuba lg pasni.Yg Penting, ang jaga diri, jaga kesihatan & jaga pemakanan.

mak & ayah k.min kirim salam kat ang sekeluarga. Mak pesan "Kalau boleh berpantang semua macam mana ang mula berpantang si kecil amal dulu."

ok..take care yer jun

zura_habib said...

uit,nangis aku baca part3 nie...sabar ye julie...ada hikmah sume nie terjadi..

cik diba said...

sabar ye mommy...pasti ada hikmah di setiap kejadian yang berlaku....tabah kan hati yer mommy

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...