Wednesday, April 20, 2011

Klinik gigi di sekolah...... satu ketika dulu

Assalamualaikum.. Masa jumpa dentist, aku teringat pula zaman sekolah. Tersenyum sorang-sorang lepas keluar klinik.. 




Korang ingat tak klinik gigi bergerak yang selalu datang sekolah? seram kan masa tu


Korang ingat tak kad gigi warna hijau? 


Kalau nurse datang kelas, masing-masing dah cuak..


Nampak kawan yang di panggil jumpa dentist sambil bawa kad hijau, masing-masing resah..


Sibuk tanya kawan yang baru jumpa dentist 'camne? kene cabut tak? sakit tak?' itu.. ini.. macam-macam lahhh... kalau dah penakut, gitulahhhhh...


Nurse ajar cara-cara nak gosok gigi dengan betul.. sambil pegang gigi besar! berus gigi besar gedabak...


Ubat gigi dan berus gigi percuma?


Bawa cawan g sekolah, beratur ramai-ramai tepi padang sekolah, gosok gigi berjemaah....


Seronok kan? Dulu ye takut.. Fikir nak lari je, tapi bila dentist puji gigi ok, sangat bangga masuk kelas.... Balik rumah, 3-4 kali masuk bilik air, gosok gigi..... Semangat.....











2 comments:

dyana nana said...

ahaha, best gosok gigi berjamaah, boleh tgk gigi sape berdarah... hoho~
kalau cek gigi tuh, slalu dyana yg jd org 1st, ntah dorang takut ape tah, padahal cek gigi je pown, bukan nak cabut.. hee~

CintaZulaikha said...

kihkihkih..tu la slh satu pengalaman yg tak boley dilupakan~~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...