Thursday, April 21, 2011

Aku sedih tengok budak-budak nie...fikir-fikirkanlah

Assalamualaikum.. Kita selalu cakap pasal makan, fikir apa nak makan. Anak-anak kita, cukup makan, cukup pakai, tempat tinggal sempurna.. Kita nie kadang-kadang, makanan main buang-buang je.... Pernah tak kita terfikir keadaan diorang nie?


sanggupkah kita?

bersyukurkah kita selama nie?


Aku tak sanggup nak tenung gambar nie lama-lama.. Aku tak berdaya nak sekat air mata nie dari mengalir laju. Selama nie kita fikir kita susah, walhal ada lagi insan yang susah. Selama nie kita merungut tak cukup itu ini, kadang-kadang kita demand nak macam-macam sedang kan diorang? tak ada pilihan selain dari menagih simpati insan sekeliling.. 


p/s : kesian kan? kalau la kita boleh bantu.. alangkah bagusnya.. 

2 comments:

Fitri Senin said...

sedihnye tgk foto2 tu..

Mizz Coki said...

Ughh..sian.

Tapi paling kesian tengok satu gambar dulu, anak India ke afrika minum kencing lembu. Huhu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...