Tuesday, March 29, 2011

Susu tepung punca kerosakan gigi

Assalamualaikum. Susu tepung untuk kanak-kanak tinggi kandungan gula? Jangan tak percaya, memang itu realiti. Anmun Essential dah keluarkan produk baru - sugar free!


Aku perasan, gigi budak-budak zaman sekarang, cepat sangat rosak. Aku tak rasa faktor gula-gula or apa yang diorang makan jadi faktor utama gigi rosak. Susu juga termasuk juga kan?


Korang pernah rasa tak susu formula untuk kanak-kanak? Aku pernah rasa, serius.. sangat manis.  Harus ke susu budak-budak manis? Semata untuk menarik minat kanak-kanak nie menyusu?


gambar hiasan

Apapun, susu ibu juga lah yang terbaik.. Alhamdulillah, sudah 14 bulan lebih aku menyusukan Amal Khalisah. Rezeki Allah bagi untuk dia. Aku tak perlu runsing pasal harga susu, aku tak perlu runsing kandungan gula dalam susu. Tak ada yang terbaik lah selain dari susu ibu.. kan?


Pada aku, tak semua ibu dapat bagi fully breastfeed kat anak. Manusia nie tak ada yang sempurna. Ada kelebihan dan ada kelemahan. Dan tak ada salahnya kalau bagi susu formula kat anak. Semua ibu nak yang terbaik untuk anak kan?




Lepas nie ibu-ibu yang bagi anak susu formula, bolehla cuba susu Anmun Essential yang terbaru. Mana tau anak suka ke....


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...