Monday, March 21, 2011

Mengandung tak boleh makan durian..sedihnya

Assalamualaikum. Aku teringin nak makan durian.. Orang kata kalau pregnant, jangan makan durian sebab panas. Takut jadi apa-apa perkara tak di ingini je. Aku nak durian, nak makan durian. Ye, aku hantu durian okeyh! No hal punya makan banyak-banyak tapi lepas tu azablah! Kepanasan.. Hahaha..


gambar hiasan
huhuhu.. sedap kan?

Ya Allah, tengok gambar je aku dah terliur sangat-sangat. Tadi kat tesco, satu bekas tu adalah dalam 4-5 ulas. Ingat nak beli, sekali tengok harga RM10hengget!! Sudahnya capai nangka je. Cik abang ngidam pengat pulak... Kalau kat kampung, gugur je durian, terus berlari kutip. Masa tu juga makan. Durian kampung, memang terbaik lah! Arwah nenek selalu buat aiskrim malaysia tau. Aiskrim durian. Sedap okeyh!!

p/s : aku tak mengandung, jadi aku boleh makan durian!

5 comments:

MaMa aDaMaQiL said...

eh ye ke???sbb nat time pregnant yg 2nd ngiam durian..nat bedal je tp xde la byk2 smpi la time nk besalin...

Sharinginfoz said...

memang terliur betul tengok durian ni

Fitri Senin said...

hoh ingatkan ngandung td..masa ngandungkan raif fit mkn je durian..tp ada wife member,mkn durian sbb nk bersalin awal.. :) fit rs ikut ketahanan ibu dan bayi..cuba mkn sket dulu..kalo ok blh mkn lbh..tp xblh mkn byk tkt nnti gula naik pula.. :)

nuruljannah sukhri said...

saya pregnant dan mmg x boleh makan durin..sedih

eekmall said...

boleh je makan durian. doctor x halang...

untuk ibu ngandung, durian tu akan menggalakkan contraction... so, mungkin x sesuai untuk ibu yang dah dekat time melahirkan untuk makan durian...

anyway, durian kaya dgn glukosa,kolestrol,sedikit alcohol. semua bahan active untuk penyakit diabetes, jantung...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...