Thursday, March 3, 2011

Korang lunch apa?

Assalamualaikum.. Dah masuk tengahari, perut pun dah keroncong-keroncong minta di isi. Orang lain dah sedap makan, aku baru nak masak. Perut sedikit se'eh hari nie. Mungkin seminggu macam nie. huhuhuhu... Penyakit datang lagi. Masak simple-simple je kot. Baru selesai masak lemak pucuk manis dengan keledek. Lama dah ngidam nak makan lauk nie. Lauk kegemaran nie tau! Paru masih lagi dok bertenggek atas dapur. Tunggu empuk. Dah empuk nanti goreng pulak. Antara lauk kegemaran suami dan di request minggu nie, paru goreng, tempe dan tauhu goreng, makan dengan sambal kicap. Makanan jawa nie tau! Biarpun aku nie berdarah jawa murtad, aku tak pernah makan benda alah nie sampailah aku kahwin. My FIL berdarah jawa, so makanan-makanan jawa nie dialah yang perkenalkan. Asal boleh dek tekak, aku telan je lah....




ok. aku nak sambung masak. perut lapar. anak dok kecah dapur. lantak kau lah anak oiiii

9 comments:

zura_habib said...

weh aku masak singgang kepala ikan tenggiri,goreng ayam,celur baby jagung cicah budu...ni makanan org kelate...org jawa x mkn hihi

...mommy jue... said...

memang terbaiklah lauk ko..sedap wehhh..aku rindu nak makan budu!!! **genyeh-genyeh hidung** laki aku tak makan budu. takde geng!!!!

Fieda said...

mommy org maner ye...mcm familiar je bila mommy sebut perkataan seeh dan budu tu..ntah2 kita dtg sekampung x....:)

...mommy jue... said...

fieda : sya orang pahang, made in Kuantan.. hehehe... parents orang johor tapi ddk kuantan....

Fieda said...

ermm...ye sunggoh doh mommy weyy...sekampung btul la kite..padan pun dri awal lgi sya rasa mcm serasi je ngan mommy wlpn bru knl..x tau la nape,rasa cam ada aura je ngan mommy..sy org beseroh..stay kt cheras(taman tun perak-dkt je ngan cr4 bdr hussein onn) lepas kawin tp mak ayah ada kt beserah la...mommy kt maner kt ktn tu..?

...mommy jue... said...

hmmm. ye sungguh lahhhh... jumpa ghodong2 kat sini jugak yek.. hehehe.. saya kuantan kat IM... nie kawin dengan orang kL, kene lah pindah sini kan.....padan gitulah kita kan? hehehe

Fieda said...

Im tu kt maner..?huuuu...jumpe jgk ngan org ktn kt sini...sama la kite berhijrah ke sini sbb kawin ngan org sini...mommy duk kt kajang kt area maner..oh ye..yg ppenting nk tau umo mommy ni brp..?dok pnggil mommy je..rasanya muda lgi kot...sy ni pangkat kakak rasanya ngan mommy...sy 33thn..

Fieda said...

mommy jue,GA tu dh tamat tarih kan so sy dh bukak banner kt sidebar tu xper kan..bkn ape..nk ringankan blog..hehehe..byk sgt gmbr,meletup penimbang tu td..hahaha...sblum ni mmg sy sentiasa pasang la..

...mommy jue... said...

fieda : eh, boleh2.. tak letak pun takpe kat sidebar tu... hehehe. sya baru 27tahun. muda lagi kot..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...