Saturday, March 26, 2011

Kau perempuan, bukan betina....

Assalamualaikum.
Ye, aku tau kau baca entry aku
Aku tau kau selalu jenguk blog aku
Dan aku tak minta semua tu
Tapi harus aku berterima kasih pada kau
Sebab kau kasi UP traffik aku
Sila lah datang lagi
Aku tak jemput dan aku tak halau

Kau jangan ingat aku tak tau
Aku tau kau tau yang aku maksudkan kau
Kau makan cili? Kau terasa pedasnya
Jangan kau risau
Aku tak kisah pun pasal dia
Apsal kau mau susah hati?
Dia, kau yang punya kah?
Aku sudah bersuami, dah ada anak pun
Kau ada? Aku tau kau dah kahwin
Ada hati nak 'pantau' hidup aku

Kau jangan risau
Aku takkan burukkan kau
Aku tau kau orang baik-baik
Takde cemuhan takde cacian macam kau lemparkan pada aku
Aku buang dia atau kau rampas dia
Itu bukan urusan kau dan juga bukan urusan aku kini
Percaya pada Qada' dan Qadar Allah
Kau percaya semua tu?
Hentikan caci maki kau tu
Kau sudah pun berlaki
Ubah-ubahlah sikap
Jadi isteri yang lebih matang
Kesian kat laki kau

Bolehkan?

Lepas nie jengah lagi blog aku ye
Aku suka ramai visitor
Pastu kalau kau rasa marah kat aku
Kau klik lah mana-mana iklan kat blog aku nie
Aku setuju sangat..


take care girl! Jangan meroyan sangat
Caci maki tu kurangkan
Kau kan perempuan. Bini orang pulak tu..
Aku dah tengok blog kau

.......

2 comments:

MiMie AddNin said...

ngape ni mama jue?
terkejut saye..
hehehhe

Dang Intan Duka said...

kenapa?? apa yg terjadi??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...