Saturday, March 19, 2011

Jamu.... bagus ke?

Assalamualaikum. Aku nie nama je perempuan tapi nak kata jaga diri macam orang perempuan lain memang tak lah. Supplement, make up, jamu ke segala bagai, memang aku tak pernah ambil. Bila dah kahwin, badan dah naik, barulah terasa nak cuba amalkan jamu, jaga diri.. 


Siapa pernah makan jamu or supplement? Ada kesan tak untuk diri? Aku nie jenis liat nak makan ubat, nak telan benda-benda pelik. 


Ibu Halimah
Mengamalkan makan jamu since umur 13 tahun.

Usia dah 60 lebih tapi badan memang kelesss, aku pun kalah..... Rasanya sampai masa nak telan jamu, tapi orang kata, kalau makan jamu kene banyak minum air kosong. Jamu nie panas dan boleh sebabkan sakit buah pinggang. Lagi satu, kalau ibu menyusu anak memang tak di galakkan makan jamu, takut kesan kat anak.... Betul ke?

p/s : terpaksa lupakan niat.....


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...