Saturday, March 12, 2011

Berhijab itu cantik..tapi sayangnya...

Assalamualaikum.. Ini hanya pendapat peribadi aku sahaja dan harapnya tak ada siapa yang akan terasa hati dengan entry nie. Bukan niat untuk mengaibkan sesiapa dan jika ada yang terasa mohon maaf di pinta. 


Okeyh, aku rasa zaman sekarang nie rata-rata perempuan sudah berhijab. Itu tak di nafikan. Sekarang nie rata-rata mengikuti fesyen bertudung, trend-trend terkini. Dan sesungguhnya aku amat teruja dengan cara pemakaian tudung sekarang. Simple dan elegant! Walaupun ada yang 'sarat' di mata aku dengan tambahan perhiasan yang tak sepatutnya ada. Mungkin pada mereka,   semua tu comel tapi tidak pada aku. Makin sarat, lagi nampak macam pokok krismas. Pada aku, yang simple itu lah yang cantik!


sumber : google

Tak kisahlah apa juga fesyen yang kita nak sarung, jangan sampai lupa apa yang sepatutnya kita ingat. Dan sekali lagi, aku manusia biasa, yang tak lepas dari salah silap dan aku akui, aku juga sama macam gambar-gambar kat atas tu. Peringatan juga buat aku yang semakin leka.


p/s : ada masa nak juga cuba ikut trend tapi ntahla.

3 comments:

cik yuz said...

betul tu...benda tu yang kita xperasan selama ni..

kita sebagai umat islam kene saling ingat mengingati :)

anak aris said...

kadang2 dah elok2 pakai tudung..tang bawah pulak mcm tut...pkai legging ketat2..tp tu la kan..kite mampu merancang...ceh2 dah bermadah la pulak

alyyani said...

boleh nak ikut trend asalkan trend itu menutup aurat kan? :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...