Thursday, February 3, 2011

peperangan di Kajang

Eh, eh.. nie bukan perang betul-betul. Ini perang bunga api. Aku yang duduk dari tingkat 13 nie, tak payah tunggu tahun baru ke hape.. Tepi rumah dok bum bam bum bam. Dari petang tadi lagi dah bisingnya. Tepi rumah, seberang jalan, balik bukit merata ada bunga api. Hah, pastu nampaklah benda alah tanglung terbang. Aku nie dah la spesis jakun sikit dengan benda-benda macam nie. Excited lebih. Sekali berdentum bunga api, berlari lah aku ke balkoni. Kalau lebih dari 20 orang bakar bunga api? Korang fikirlah sendiri berapa banyak kali aku nak kene lari. Hah, jakun tak aku? Apa pun Selamat tahun baru cina ye. 








p/s : makcik orang kampung. kat kampung ada bunga api pusing-pusing tu je. 

1 comment:

muhsin aminudin said...

hehe.. memang sume orang tgk.. dont worry

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...