Friday, February 18, 2011

Jumaat yang indah..

Cuaca sangat baik, redup, sejuk, tak panas sangat. Eloklah untuk aku yang tengah sakit kepala, sakit badan nie. Kepala sangat berat, malam tadi tak berapa boleh tidur. Tidur pun agak lewat, menahan kesakitan, perut nie sakit sangat. Suami aku takut apendik je. Ajak ke hospital tapi aku malas. Ye, aku memang malas nak pergi hospital. Malas nak tunggu lama-lama, dari sakit terus jadi baik. Alih ke subuh baru dapat tidur, sampaikan suami pergi kerja pun aku tak sedar.  Walaupun badan tak berapa sihat, aku kene gagahkan juga demi anak. Mujurlah anak-anak tak meragam. Seakan faham keadaan aku sekarang nie. Tutup cerita sakit-sakit nie, tak best untuk di baca k. 


Satu perkhabaran gembira aku dapat pagi nie dari my best friend. She's pregnant! Akhirnya.. Congrats to her. Kandungan masih awal, so aku tak nak lah bagitau nama dia kan. Apapun aku doakan semuanya selamat, moga-moga dia kuat during pregnancy time nie. Kalau perlu khidmat nasihat, sila calling-calling aku ye laling. Aku happy giler, anak aku dapat kawan baru. Serius, rasa macam nak melonjak-lonjak macam aku je yang preggy. Nak nangis pun ada. Betapa happynya aku sekarang. Pesanan aku untuk dia :



  • Sila jaga diri baik-baik, jangan lasak-lasak
  • Jaga pemakanan, jaga emosi (time mengandung mood swing babe)
  • Banyakkan zikir
  • Amalkan pemakanan yang sihat k.
  • Mudah-mudahan ko lalui 9 bulan dengan selamat.. Happy 4 u dear.. xoxoxox


p/s : tiba-tiba rasa nak pregnant jugak! hehe

1 comment:

Hantu Ulam said...

yey aku rasa aku tau sape. anyway congrats.

eceli org tua berpesan, awal kandungan ni jgn heboh2 sgt. takut baby tetiba terkezut and takut perkara x diingini berlaku.

take care ya empunya diri yg preggy itu.

aku pun punya perasaan sama cam ko la junn.hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...