Tuesday, February 1, 2011

Gantung tv... demi kebaikan

Anak dah makin membesar nie, banyak benda yang perlu aku fikirkan untuk dia. Bukan senang nak didik anak. Menguji kesabaran. Aku dah lama suruh suami aku belikan bracket tv, senang gantung kat dinding. Bila letak rendah, memang lah cabaran. Anak berdiri betul-betul depan tv, tolak sana, tolak sini. Di ketuknya dengan toys. Aku tak kisah kalau tv rosak. Benda boleh ganti tapi kalau mata anak yang rosak? Tak ke susah? Lagi satu aku risaukan keselamatan anak aku dan budak yang aku jaga. Tak nak lah jadi apa-apa yang tidak di ingini. Bila tv dah sangkut kat dinding nie, pandai pula nak tengok jauh-jauh. 


Bab tv boleh la main sangkut-sangkut. Tang panjat-panjat perabut tu je lah aku terpaksa bersabar lebih. Terpaksalah mengekor dia sepanjang masa. 



5 comments:

Dewi Batrishya said...

hehehe.. bijak.. bijak.. mmg tindakan yg bijak..
Comey je anak akak merangkak sorang2.. huhuhu..

...mommy jue... said...

sebelum kene hempap dengan tv, baiklah gantung. hehehe. malas nak berjalan tu sebenarnya.

ila ni said...

hehe betul, budak2 ni memang favourite sangat lah duduk paling depan kt TV. anak buah ila dah pun selamat pecahkan Tv baru mak dia. skrg br gantung macam kak jue punye ni (panggil kak jue ke?)

...mommy jue... said...

ila : boleh pitam kalau budak2 nie hentak tv.. kak jue pun boleh.... hehe

ieda said...

sy pun plan nk buat mcmni jugak sbb ank dh memanjat sana sini.huhu..klu blh sofacabinet smua nk gantung biar xleh panjat.hehe...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...