Wednesday, February 9, 2011

babang.. babang.. betuah punya anak..

Aku kat dapur tengah basuh pinggan, suami aku pulak dok layan bola. Aku nie dah risau, jap-jap tanya anak mana. 

Aku : Abang, anak mana?
Husb : Ada nie ha, tengah main beg abang..
Amal : babang, babang......

Amal, amal... bukan babang la nak oi, daddy.. Sekarang nie dah banyak celoteh. Mula nak bercakap tapi tak ada siapa faham. Aku buat-buat faham je lah.. Layan je cakap anak yang macam cakap Jerman nie. Adalah sepatah dua yang jelas. Ada masanya dia ikut apa kita cakap tapi bila minta ulang, jangan harap. Sekali tu jelah yang dengar.

Amal : dada, dada...read: daddy(setiap kali aku pegang hp mesti dia sebut dada)
Aku : daddy kerja sayang.. nanti malam daddy balik
Amal : dada je... read: daddy kerja
Aku : ha, daddy kerja...
Amal : dada, dada...(hilang dah je tu..)


Tunggulah dia dah boleh bercakap nanti, tak terlayan pulak.... mengomel je lah kerjanya....

thanks mama B, baju nie sangat comel..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...