Sunday, February 20, 2011

Allah lindungi kami dari kemalangan semalam

Allah masih sayangkan kami. Allah lindungi kami. Kami nyaris-nyaris jadi mangsa kemalangan semalam. Alhamdulillah, semuanya selamat. Lepas balik dari rumah mertua, sewaktu di Tol Sungai Besi, (dah nak sampai tol okeyh!) tiba-tiba suami aku menjerit dan aku dengar bunyi brake kuat sangat. Aku yang tengah pangku anak tersentap! Jarak yang sangat dekat ok. Aku toleh, mamat kereta pesona warna hitam, botak kepalanya, langsung tak toleh, angkat tangan tanda minta maaf. Boleh buat muka tak bersalah. Aku memang benci manusia jenis bongkak sombong nie. Dah buat salah takmo minta maaf! Damn u! Suami aku cakap, dari jauh lagi memang dia dah laju, (apa kes nak laju-laju kat tol? tak ada sivik kot) Kalaulah kene langgar semalam, memang aku sekeh-sekeh kepala botak dia tu tau. Susahkan orang. Nie lah dia, kadang-kadang sikap cuai manusia, sikap cuai diri sendiri, orang lain yang berhati-hati, yang tak bersalah jadi mangsa. Apapun, aku bersyukur sebab tiada apa-apa yang tidak di ingini berlaku. Allah masih lindungi kami sekeluarga. Inilah guna bila kita baca doa masa naik kenderaan, minta Allah lindung setiap kali memulakan perjalanan. InsyaAllah selamat. Lagi satu, tak payah lah nak bawa kete laju-laju kalau nak masuk tol tu. Buat habis minyak kereta je kot!s





6 comments:

mykhalis said...

Alhamdulillah selamat. Memang ada pemandu bongkak nie..tak fikir nyawa orang lain.. biarlah..sekali merasa baru insap rasanya..

zati embong said...

2la psal sis,kdg2 kemalangan atas sebab kecuaian org lain.

kakyong said...

ya Allah.. kenapa?
mamat tu nak potong que ker?

dah klik HB

~sUsUMaSaM~ said...

syukuuuuuuuuuuuuuuurr...!!besenyer camtu la mommy..kite dah cukup bhati2 tp org len yg punyer angkara...

haih..part yg xreti nk angkt tgn tuh yg btambah2 sakit ati...ape la salahnye klu angkat tgn...bkn kene byr pun.. ;)

papepun....syukur,mommy n family dlindungi allah...alhamdulillah..

...mommy jue... said...

my khalis : syukur sangat, rasa macam thenti jap jantung nie semalam.. sentap mak tau tak!

zati embong : kan? orang tak bersalah jadi mangsa..

kak yong : ntah la kak, mungkin dia mabuk kot, tak pun leka dengan hp, bawa laju giler sampai nak langgar belakang kereta, mujur dia sedar, bunyi brake memang kuat sangat.. dah clikc? tq

susumasam : kan? kalau angkat tangan, sejuk la hati.. boleh je buat tak kisah.. laju macam nak kejar apa je, mencik tau orang macam tu... ha, moralnya.. jangan lupa baca doa naik kenderaan.. Allah ada bersama

mrs_zura said...

nasib baik xde pape...syukur:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...