Friday, February 11, 2011

2:36am....bising sungguh

Sekarang jam 2:36am okeyh! pagi bukan petang. Tapi kat luar tu masih bising. Pungpang, pungpang.. Orang main mercun. Aku tak kisah kalau korang nak main lama mana pun, berapa banyak nak pasang, lantak korang lah. Cuma kita kenelah prihatin sikit, esok orang ramai nak kerja, budak-budak nak sekolah. Masa tidur nie weh. Kalau nak main bunga api pun, mainlah sebelum jam 1.00am. Orang boleh terima, takdelah nak marah sangat.  Haku memang lah hangin. Mula-mula teruja juga tengok bunga api banyak-banyak tapi makin lama makin menyampah okeyh! Anak aku asal nak tidur je dengar bunyi mercun, bangun semula. Ntahlah, aku tak tau nak cakap macamana dah. Taulah time raya sekarang, tapi agak-agaklah. Jangan fikir seronok je, jadilah manusia yang prihatin sikit. 








p/s : aku nak tidur dengan aman... harap maklum!

3 comments:

mrs_zura said...

kt umah akak aku pong smpi kul 2..serabut tul aku...tak lena nk tdo..mencik!

Fieda said...

sma la kt umah sy ni mlm td...dh mcm perang dunia....tp nsb baik la pukul 2 pgi dh syp...

...mommy jue... said...

zura : mencik sangat kan? panas ati weh
fieda : kat sini sampai kul 3 lebih dok pung pang lagi. memang tak lena tidur sungguh...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...