Wednesday, January 19, 2011

Seks secara sihat?... errrr

Apa kes malam-malam aku post entry macam nie? Ngeh3. Aku saje cari-cari artikel, baca nak dapat info, mana lah tau boleh kongsi dengan korang kan. Alah, korang nie kalau pasal seks je, pasal payudara ke hape ke, cepat je dok menengok. Hah, jangan tak ngaku. hahaha..


Aku terbaca satu artikel yang menyarankan kita menjalani kehidupan seks secara sihat. Err, aku tak pernah tau ok seks secara sihat tu macamana. Moh kita tengok sejauh mana sihatnya seks nie. 



Tanda pertama - Perhubungan anda sihat
Pasangan suami isteri yang sihat, akan sentiasa berbicara tentang apa yang berlangsung dalam kehidupan mereka.
Mereka tidak membataskan diri tentang isi perbualan termasuk dalam isu perhubungan seks. Jika terdapat sesuatu yang tidak kena ataupun kepuasan seks yang dihajati tidak tercapai, mereka akan menyuarakannya.
Pasangan yang sihat juga lebih realistik dan memahami kemampuan pasangan masing-masing.


Tanda 2 - Eksperimen dalam bilik tidur
Pasangan suami isteri yang suka melakukan eksperimen dalam hubungan kelamin adalah tanda mereka berpuas hati dengan kehidupan seks mereka.
Jangan salah faham, apa yang dimaksudkan di sini bukanlah seks melampau yang tidak dituntut syarak.
Eksperimen yang dicadangkan cukuplah dengan mengajak pasangan sesekali menukar posisi, mencuba beberapa gaya terbaru atau boleh juga menukar lokasi seperti di kerusi atau sofa.
Katil bukanlah tempat yang wajib untuk hubungan seks. Dengan mencuba idea terbaru ini bukan sahaja mudah malah membuktikan kebahagiaan anda berdua.


Tanda 3 - Ikhlaskan hati untuk hubungan seks
Pernahkah anda terasa bahawa hubungan seks kini berbeza dengan ketika di awal perkahwinan?
Sudah bertahun kahwin, jadi seks itu umpama kewajipan asas suami isteri sahaja. Ia bukan lagi sesuatu yang dinikmati dengan penuh perasaan. Padahal seks adalah satu perkara yang anda dan pasangan lakukan dengan penuh keseronokan.
Pastikan anda menikmati puncak kenikmatan dan melakukannya kerana keikhlasan hati untuk pasangan anda.


Tanda 4 - Seks sebagai rutin dalam perhubungan
Bukanlah sesuatu yang pelik untuk meletakkan seks sebagai perkara terakhir dalam sesuatu perhubungan. Dalam situasi di mana anda mempunyai sebuah keluarga, anak-anak dan pekerjaan seks menjadi perkara yang sukar untuk dilakukan setiap hari.
Pasangan yang sentiasa cuba mewujudkan masa untuk hubungan seks sekerap mungkin adalah pasangan yang mempunyai perhubungan seks yang sihat. Jadilah lebih spontan.


Tanda 5 - Seks bukan sekadar hubungan, ia lebih dari itu
Seks lebih dari sekadar hubungan kelamin. Gurau senda dan sentuhan awal amat penting untuk hubungan seks yang sihat dan ceria. Pastikan anda lebih kreatif setiap hari supaya ada kejutan untuk pasangan anda.
Sebagai contoh, tinggalkan nota-nota indah atau boleh juga menghantar hadiah secara mengejut ke pejabat.
Tindakan ini boleh membuatkan pasangan anda teruja. Walaupun lepas seks berakhir anda masih romantik, itulah tanda hubungan seks anda sesuatu yang sihat. Jika salah satu tanda di atas ada menerangkan tentang kehidupan seks anda, maka anda boleh menikmati kehidupan seks yang sihat dan gembira.




Hah, yang dah kawin tu, sila lah cuba yek. Yang belum kawin tu, pegi kawin cepat-cepat. Jangan gatai-gatai nak cuba. Babap kang.




sumber artikel : utusan

1 comment:

Uchi kay-f @hmad said...

bhahaha..bce intro entry dah gelak daa..terima kasih iye ;p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...