Monday, January 17, 2011

Rumah vs Office..Ada aku kisah?

Hahahaha, izinkan aku gelak puas-puas dulu
Lepas nie kalau ada yang nak join gelak juga, silakan
Aku tak marah.
Hmm, tadi ada sorang hamba Allah nie tanya aku
Tak taulah dia sound ke hape ke kan
'Ko nie takde keje lain ke? G la masak ke buat keje rumah ke,
 asyik online je aku tengok'
Aku jawab dengan penuh dedikasi
'kenapa? aku kacau kau ke?'
dan dia balas
'takdelah, bestlah ko kan duduk rumah goyang kaki, online je'
dan aku dengan jayanya membalas
'yang ko online kat ofis tu takpe plak, tak goyang kaki? 
at least aku ddk rumah, ko? makan gaji buta?'

ngeh,ngeh,ngeh

sekian, terima kasih

aku duduk rumah weh, tak kerja, jaga anak orang ada lah
tapi tak terabai kerja aku. anak-anak aku cukup makan,
semuanya selesai. at least aku tak makan gaji buta
duduk ofis sampai ke petang, tekan keyboard bagai nak rak tapi keje tak jalan.
sampai masa kerja lebih masa claim OT.. hah, pe kes?

Lu fikirlah sendiri..


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...