Monday, January 3, 2011

Permulaan tahun yang kurang baik

Selamat Tahun Baru 2011
Hmm, masing-masing gembira sambut tahun baru
Aku? Sama je.. Lagi-lagi bila anak tak sihat nie
Benda gembira pun pada aku tak gembira
Risau dengan keadaan anak
Tercungap-cungap nak bernafas
Kahak banyak dalam paru-paru
Ke Klinik sudah, ke Hosp Ampang pun sudah
Keduanya sama, ambil gas untuk cair kahak
Tengok jelah macamana keadaan dia esok
Dengan harapan anak akan pulih seperti biasa
Kalau tak, terpaksala ke klinik semula untuk sedut kahak
Owh, Hosp Ampang tak buat sedut-sedut kahak nie
Kesian si kecil, tak lincah seperti biasa
Cepat sembuh nakk, mommy risau....


ini semua penyakit keturunan
kalau mak ada lelah, anak mesti kene
kalau mak ada ekzema, anak juga mesti kene
Semua nie salah aku, anak menjadi mangsa..
Bukan salahkan takdir tapi rasa macam gagal jadi ibu yang baik untuk anak

Ya Allah, Kau Lindungilah anakku.....

1 comment:

a big girl. . . . . said...

sabar mommy...
mommy bukan xjd ibu yg baik...
dh usaha yg tbaik tu bwk pg klinik, hosptal..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...