Friday, January 14, 2011

percubaan pertama..pulut pagi

Aku nie dah lama nak makan pulut pagi. Nama je pulut pagi, tapi nak makan bila-bila pun boleh. Kenapa pulut pagi? Sebab biasanya pulut nie selalu jual pagi-pagi je. Kat pantai timur selalu lah ada. Kat KL nie tak pernah jumpa lagi. Mulanya nak buat pulut kuning, tapi oleh sebab kekurangan bahan-bahan, makanya beralih ke menu pulut pagi. Arwah nenek aku selalu buat dulu. Sekarang nie giliran aku lah kene masak sendiri. huhuhu.. 




makcik google jer gambar nie
yang aku punya ada lagi dalam periuk, tak masak lagi.
Sedap nie.. tak caye cubalah...
boleh buat minum petang..

p/s : aku masak dengan periuk nasi je, malas nak kukus-kukus nie. Leceh. Harap-harap eksperimental kali nie berjaya lah hendaknya.. ngeh3..

1 comment:

LiErOSe~QiEmi said...

sedap weh.. dah siap ker?? pass kat aku sket.. lama tak makan tuuu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...