Friday, January 7, 2011

Ngompol ek malam tadi.......

Aku nie nama je keturunan jawa banjar, tapi bukan pandai pun cakapnya.. Kalau balik kampung tu, bila jiran-jiran ke sedara mara dok potpet dalam bahasa jawa, aku hanya mampu tersengih kerang busuk.. Memang tak faham.. Nie dah kawin, dapat juga suami yang spesis sama macam aku.. Father in law i jawanesss okeyh... Apa kes aku cakap pasal jawa di hari Jumaat yang tenang nie? Nak tau cite? Meh baca meh...


Kisahnya aku nie jenis jenguk-jenguk tv,  bukan tengok tau tapi jenguk.. Kalau tak silap aku, ada satu cerita nie namanya Ngompol.. Aku tak pernah kisah pun nak tengok apa jalan cerita Ngompol tu dan aku tak tau apa itu ngompol.. Pagi tadi sembang-sembang kosong dengan suami, tuptup terkeluarlah isu ngompol nie, dan aku pun tanyalah suami aku.. Ngompol tu apa? Dia kata ngompol tu kencing malam... Hadoi... Mujurlah tajuk cerita tu ngompol.. Kalau tajuk kencing malam?? tak ke rasa ada kejijikan sikit di situ? 








p/s: harus belajar bahasa jawa lebih lepas nie.. 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...