Monday, January 3, 2011

Hari pertama ke sekolah

Macamana la anak aku nanti yek? Nangis tak dia? Nangis tak aku? hehehehe.. Hari nie hari pertama sesi persekolahan untuk tahun 2011.. Pada budak-budak sekolah darjah dua ke atas tu aku takde lah teruja sangat nak tau kisah.. Orang pun tak ambil kisah sangat nak buat liputan.. Nie budak-budak darjah satu yang baru nak start sekolah, baru nak mula bergaul dengan kawan-kawan, nak mengadap cikgu.. Macam-macam hal lah nanti.. Ada yang menangis, ada yang suka, ada yang nak balik, muntah dalam kelas, kencing dan berak dalam seluar.. Tak percaya, malam nie korang pakat-pakat la tengok berita, mesti ada nye cerita pasal nie.. Gelagat budak-budak dan mak budak.. Paper esok? jadi cover story... hehehehe...






p/s : pandai cakap kat orang kan? aku nanti camne lah... lagi tak pernah pisah dengan anak.. mau menangis.. nak jadi papadom lah.. kerja tukang sapu kat sekolah anak.. boleh??? ngeh3....

3 comments:

~ yus ~ said...

Pasti sampai masanya nanti...

Anak akak relax je, muka monyok je masuk kelas tadi. Balik pun siap relax je, kita punyalah tunggu dia kat pagar sekolah, dia boleh bermain kat dewan sekolah..huhu.

Hantu Ulam said...

dah lame x g sekolah. Ari ni aku menjadi wakil abg ipar aku anta ank buah ke sekolah. gile ah lame perhimpunan rupenye..huhu

sungguh bosan aku rasa. Cikgu dari zaman aku sekolah smpai la zaman anak buah aku semunya cakap benda yg sama je kat perhimpunan.

bak kata pengetua kita dlu "saya x nak cakap banyak"..huhu walhal dia la ckp paling berjela2..huahuahua

...mommy jue... said...

hantu ulam : ha, memang betul pun.. pastu buat2 tak dengar la apa kita cakap, speaker tak jelas la macam2 alasan.. cakap banyak kat budak2 buat apa? bukan diorang dengar pun.. lebih ke mak ayah yang tpaksa dengar

yus : hehe, anak sya nanti tak tau la macamana....mau tunggu sampai habis kelas nie...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...