Wednesday, January 19, 2011

Hah, itulah akibat.. peringatan untuk semua

Aku nie tengah melayan cerita Jangan hantar aku ke neraka. Lakonan arwah Faizal Yusup. Pergh, memang sentap ati nie tengok cerita nie. Ada lagi ke manusia macam nie zaman sekarang? Tak mustahil kan? Bila iman dah tak ada dalam diri, bila hidup hanya untuk nafsu semata macam nie lah jadinya. Cerita nie memang best, penuh pengajaran. Hidup jangan sombong-sombong. Jangan cakap besar. Yang penting hormat mak. Syurga bawah tapak kaki ibu. Derkaha kita kat mak, susah lah hidup kita nie. Tak kisahla macamana keadaan seseorang, terima dia seadanya. Jangan sesekali perlekehkan ciptaan Allah, apa yang Allah cipta, tiada yang tidak sempurna. Semuanya cantik. Hidup perlu saling hormat menghormati, jangan ada sifat benci dalam diri. 


Al-Fatihah untuk awah Faizal Yusup




Aku manusia biasa, tak pernah lari dari kesilapan. Andai ada terlanjur kata, mohon maaf pada semua. 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...