Wednesday, December 22, 2010

Sunyi sepi

Kepenatan lagi.. badan pun cam biskut, lemau.. Semalam sampai Kajang tengah malam.. Lepas hantar mertua ke Pandan Indah, singgah pula ke Pasar Borong kat Sri Kembangan, beli barang basah untuk minggu nie.. Suami dan adik-adik awal-awal lagi dah masuk tido.. Aku dgn anak je la yang masih berjaga.. Budak kecik tu selagi mommy belum tido, jangan harap la dia nak tido juga.. Badan memang dah penat, tapi baju nak kene basuh, macam-macam benda nak kene buat..


Sedar-sedar dekat kul 3am baru aku masuk tido.. Ops, anak aku tidokan dulu, kesian pulak kat dia menunggu lama.. Agaknya sebab penat sangat, mudah pulak dia tido.. Pagi tadi, masing-masing liat nak bangun.. Aku? Harusla bangun juga, siapkan sarapan, sambung sidai baju, mandikan anak, uruskan rumah, nak masak pula untuk lunch.. Hmm, kerja yang memang tak berkesudahan..


Badan penat macamana pun keadaan tetap sama, tiada istillah 'cuti' untuk aku..
Masa syok menaip entry nie, rumah sunyi sepi.. Budak-budak nie semua tido.. Terbongkang depan tv.. Kepenatan ye..








Harus stop, nak masak untuk lunch.... 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...