Monday, December 13, 2010

Saya nak jaga anak sendiri...





Orang tanya.. 


Kenapa tak kerja? Tak rasa rugi ke?
- tak, saya nak jaga anak saya sendiri


Orang tanya lagi..


Rugila, ada kelulusan kan.. Kerja je la.. membazir je belajar
- takpe, saya nak jaga anak saya sendiri..


Orang asyik-asyik bertanya..


Mak kan ada, mak mertua kan ada.. Minta la diorang jaga, awk kerjalah..
-takpe, saya nak jaga anak saya sendiri..






Dah, jangan tanya lagi.. Jawapan tetap sama.. Saya nak jaga anak saya sendiri.. 9 bulan dalam kandungan, saya mampu jaga sebaik mungkin.. Sekarang nie apatah lagi? Rugi rasanya kalau saya tak dapat jaga dia.. Dengan tangan saya.. Saya bertuah, sebab saya orang pertama dapat lihat semua perkembangan dia.. Saya bertuah, dapat suapkan makanan dengan tangan saya sendiri.. Saya bertuah, kerana dia bisa makan makanan hasil dari air tangan saya....




Adakah saya rugi di sini? Tidakkan?? Saya bertuah sebenarnya.... Alhamdulillah, rezeki Allah melimpah ruah buat kami sekeluarga.. 
Duit, tak mampu membeli kebahagiaan.. Duit banyak sekalipun, belum tentu bahagia..



1 comment:

a big girl. . . . . said...

saya stuju. tapi, tak rasa ke rugi?
hehe..
jgn ension ngn soalan ni......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...