Wednesday, December 1, 2010

Nak dating ke tak nak?

Orang kata sekali sekala bagi ruang pada diri dan suami
Keluar berdua tengok wayang, segala bagai la..
Ala, macam zaman-zaman bercinta dulu le..
Anak tinggal jap kat mertua ke sape2 yang kenal la..
yang boleh kita percaya..
kunun dating la nieh.. 
nak semarakkan semula api cinta..

Kalau aku?
Takpelah, aku angkut jugak anak ke mana-mana..
Anak kecik lagi.. breastfeed plak tu
Mana penah berpisah..
Kalau kene jugak buat camtu,
jawabnya masa kuar tuh
aku macam ayam berak kapur
macam mati laki walaupun laki depan mata
tak sanggup

Nak tengok wayang ke hape, lupakan dulu sementara nie
Tak bagus jugak untuk perkembangan kanak-kanak..
Ngangkung ke hape ke.. tunggu jela cite tu kat astro tahun depan
Bukan setakat boleh makan popcorn, nak makan nasi depan tv pun takpe
tengok sambil ketawa guling-guling..


Nakk, nanti kita tengok ikan ye..
Mommy dah selok katak dah nie..
jelas disitu mommy yang hover..
kan?
haruslahhhh....



3 comments:

Cempakamelati said...

He! he! betul! betul!

SyaAz said...

iyer la...nama jer kuar tp hati n pikiran duk pk kan c anak kat umah. huhu dah mkn ker? dah menyusu ker? dah salin pampers ker? nangis ker? tdo ker? ada org tgk2kn ker... mmg bykla.

mcm sy, sy pon mmg suker angkut anak2 skali even nk g pasar mlm ke haper ke. biorla kiter berangkut angkat asal ht tenang n anak2 dpn mate...hehe

apa salahnyer berdating ngan anak2 lg mengeratkan silaturahim antra kita n hubby n anak2 juger...

...mommy jue... said...

cempakamelati : tak sanggup makcik...
syaAz : jauh dengan suami takpe, jangan jauh dengan anak.. meleleh airmata nanti.. lagi la 24jam dengan dia.. huish, tak pasal2 tengok wayang cite kelakar tapi kita sob2 nangis ingat anak....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...