Saturday, November 6, 2010

kukur kelapa wanted!!

Korang penah guna kukur kelapa tak? Zaman skrang nie aku rasa susah dah nak cari benda tu.. Seingat aku dlu, banyak la jual, kalau nak pun kene tempah pada-pada yang pakar.. Aku ingat lagi, dlu rumah arwah nenek aku ada 2 kukur kelapa, mesin kelapa ada satu.. Tiap kali dia nak masak guna santan, mesti aku kene mesin kelapa tapi disebabkan aku takut, aku lebih rela bertenggek kat kukur kelapa.. Takpela, lambat pun lambat janji tangan aku selamat.. Masa tu ok lagi sebab aku masih budak. Montot pun kecik lagi.. Sekarang nie kalau nak tempah kukur kelapa, aku nak minta seat Recaro..Hikhikhik....
.

              sumber : google
seat sungguh kecik, mana muat dengan montot aku skrang..
kalau setakat satu  dua biji tahan bolehla, tapi kalau 10 biji? boleh patah pinggang woooo


p/s : kalau ada kukur kelapa, tak payah dah aku nak beli santan siap.. lagi satu, boleh hangkut kelapa tua kat kg bawa balik sini.. meriahhh......

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...