Tuesday, November 23, 2010

jambangan kangkung dari suami

Aku gumbira.. Hahaha.. Sengal sungguh.. 


terimalah jambangan kangkung dari ku... 

Weekend baru nie lepas pegi rmh mertua, kami pegi TESCO Ampang.. Beli barang basah.. Lagipun dah lama tak ke sini sejak-sejak pindah Kajang nie.. Aku suka pegi sini sebab barang pun banyak yang fresh n banyak pilihan.. Pegi malam, biasanya banyak tag kuning.. Sungguh, kalau pegi Tesco Ampang, aku tak ralat pun kalau orang dok berebut amik yang tag kuning sebab kualiti masih ok kalau nak dibandingkan dengan Kajang.. Tengok je kangkung yang aku beli nie, 2 ikat besar okeyh, harga baru RM0.48.. Aku dah rembat 6 ikat, 4 ikat ada kat rumah nie tak tau nak masak apa, 2 ikat lagi dah bagi mertua.. Kalau kat pasar malam satu ikat pun 2ringgit.. Kalau harga biasa kat Tesco, satu ikat nie dah singgit lebih.. Biasanya kat Tesco Ampang je ada tag kuning untuk sayur-sayur, kalau kat Tesco Kajang, sayur tu dah layu pun takkan ada tag kuning.. Ikan pun tak bape elok.. Lepas nie setiap weekend memang akan ke Tesco Ampang, alang-alang dah pegi rumah mertua di Pandan Indah.. 

p/s : suami aku cakap, abg tak bagi bunga, tapi bagi kangkung.. sob,sob....

3 comments:

Apple Pink! said...

Betul tue...kat tesco ampang selalu mcm tu...aku tue beli la salad dalam kotak..baru singgit lebih dr harga asal kat 5hinggit lebih..kalau pagi2 ade ayam yg di tag kuning..daging...

...mommy jue... said...

aku tak sempat nak rebut ikan masa pegi baru nie, ramai yang lagi cepat.. semua elok2.. kalau kat kajang memang aku tak beli la....

(One) SiTi* said...

bagus apa kak, baik dapat kangkung dari bunga,
bunga xleh makan...
miahahahahaaa


Recent post:
Template Ringan untuk Blog

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...