Friday, November 19, 2010

Ikutkan je la nafsu tu....

Cuaca panas-panas macam nie, sedap kalau pekena ais kacang.. ABC -air batu campur.. Dua tiga ari nie aku ngidam macam-macam, nie teringin plak nak makan ais kacang.. Selera makan membuak-buak, macam aku mula-mula mengandung dlu.. Tett... Adakah aku? Hohoho... nanti kalau ada akan ku khabarkan... hehehe...


Kembali bercerita pasal ABC nie, biarpun orang kata tak elok minum air batu, nanti urat kembang, perut buncit.. Macam-macam la.. Tapi aku tetap sental seme tu.. Bayangkan sangat degil, masa pantang, dah laa operate, dalam mana mak aku bising tak boleh minum air batu, bila aku kirim ais kacang, dia beli jugak.. Habis camna? Aku? Rezeki jangan di tolak..... Mak dah belanja, sental je la.. Alhamdulillah.. 


Apa la yang sedap sangat ABC nie sampai ramai dok terliur.. Mungkin sebab banyak khazanah kot? Pastu manis.. Memang cari penyakit la kan? Takpela, makan bukan tiap-tiap hari pun.. Bukan selalu.. Sekali sekala melayan tekak yang ngidam nie (lebih ke nafsu nak makan je) apa salahnya.. kan?



wahh, terliur nie.. 

nie kategori ABC sihat la kot?


Teringat dulu-dulu, lepas balik sekolah mesti singgah gerai, makan pisang goreng, keropok dan minum abc.. Takpun makan rojak buah.. Masa tu abc murah je, satu mangkuk tak sampai seringgit.. Sekarang? Tak ada apa yang murah....




















No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...