Friday, November 19, 2010

Gula, gula dan gula lagi....

Orang kata, kerana mulut badan binasa.. Aku nak ubah sket la, kerana gula badan binasa.. Kencing manis la.. Penyakit pakej.. Bila ada kencing manis, akan ada darah tinggi, buah pinggang dan jantung.. Betul tak tipu.. Kedua arwah nenek aku meninggal disebabkan penyakit ini lah.. Orang selalu kata, alah buat apa nak jaga, kalau nak kene tu kene jugak.. Selagi hidup nie, makan je la apa yang kita nak.. Hmm, memang la sekarang tak kene.. Akan datang? Macamana? Dah tua nak mengharapkan anak jaga? Aku terbaca dalam satu artikel, kandungan gula dalam setiap minuman.. Baik air bergas ataupun kordial..


ha, korang tengok betapa banyaknya gula yang ada? Aku minum air gula masa mengandung dulu pun bagai nak muntah.. Lepas nie kene banyak minum air kosong.. Takut.....

p/s : ramai parents zaman skrg yg bagi anak diorang minum minuman bergas...  budak-budak yg dpt kencing manis pun meningkat....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...