Monday, November 22, 2010

Eksperimental yang tak berapa nak menjadi....

Orang kata, percubaan pertama selalunya gagal.. Ye, betul sangat tuh.. Oleh disebabkan arinie aku terbangun awal dan mood rajin tu ada, aku masak nasi dagang.. Betul, aku masak nasi dagang..Lama tak makan nasi dagang... Ikan tongkol ada dalam peti, beras pulut pun ada, operasi pun jadi la..


Oleh kerana ini kali pertama aku masak nasi dagang, perasaan takut-takut berani tu memang ada la.. Ketaq tangan makcik nie haaa.. Masak pun tak berapa yakin.. Benda tak biasa, memangla.. Lainla dah otai, pejam mata pun boleh masak.. 


Dah siap masak, bila sampai time rasa, encik suami la jadi mangsa.. Ye, dia selalu jadi mangsa eksperimen aku.. Nasi sedikit lembik, aku tak pandai kukus.. Gulai tu ada yang kurang tapi aku tak tau apa.. Memang tak boleh bawa berniaga.. "ok tak bang?" suami  " ok, sedap" Hah, aku kenal ayat tu.. Itu ayat amik ati.. Pembohongan sunat sedang berlaku.. Nasib la bang, sedap ke tak, tetap kene sental jugak.. sorry ye, saya nie baru belajar masuk dapur..


Teringat kes beriani pink aku masa bulan puasa dulu.. Cubaan pertama memang hancusss... Kali kedua baru menjadi.. 


Bak kata suami aku : Mula-mula memang macam nie, Lain kali cuba lagi..sekurang-kurangnya usaha ada.. kalau masak dengan kasih sayang, semuanya sedap... (tak payah pakai cukupp rasa)





2 comments:

Zyash said...

Yup...saya setuju...tambat hati ngan air tangan...xsedap xpe, janji masak dengan penuh kasih sayang...Anti jadi cedap ngan sendiri'y...hehe.
My Dream

...mommy jue... said...

hehe.. betul2.. air tangan isteri pengerat kasih sayang..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...