Friday, November 12, 2010

Drama melayu kita

Korang layan tak drama-drama atau filem-filem negara kita? Drama-drama melayu, drama episod, segala bagaila.. Aku nie kadang-kadang melayan juga, tu pun tengok atas cerita.. Tak semua aku layan...Sebab apa? Baru tengok, dah tau kesudahan yang macamana... Jalan cerita hampir sama..

Perasan atau tak dalam cerita kita 

  • mesti ada adengan dua darjat.. tak boleh lekang nie.. orang kaya bercinta dengan orang miskin.. dapat tentangan keluarga.. beza darjat.. Cinta terhalang la senang...
  • pastu kalau dah kawin, bini tak pegnen, mak bising nak suh kawin lain.. takut la sangat keturunan tak berkembang, takde pewaris harta pusaka.. plak tu, orang kaya mesti anak sorang dua jek..
  • rumah bukan main gah.. kete mahal nie, tak pandang kete malaysia mari.. pangkat dato datin.. tak mo kalah... 
  • adegan rampas merampas laki orang. skandal sana sini..
  • kalau kat restoran, time dating dok pegang straw.. Minum tak jugak..
  • adegan tido, bangun tido.. make up tetap melekat.. bulu mata palsu tetap ada.. menten gojesss la kan? 
  • adegan langgar bahu, kutip buku, say sorry, mata bertentang mata pastu jatuh cinta.. adoi, selalu sangat dahh.....
  • lagi satu, adegan kat highway.. park kete tepi highway dekat bukit, kuar kete bersandar tengok permandangan.. 
  • hah, mesti ada latar belakang kLcc biarpun sket.. satu lagi kat putrajaya.. 
  • makan kat tempat mewah2 nie, tak main la lepak kat mamak..
  • dah ada aweks, pastu jumpa plak pompuan lain.. tersuka la plakkk.. kawan-kawan, pendam perasaan.. hubungan dengan aweks lama makin hambar tapi sebab dah nak kawin, teruskan jugak.. sampai masa nak kawin, gf baru lari bawa diri balik kg.. dok temenung kat bawah pokok tiba2 bf datang..' saya tak jadi kawin, sya cintakan awak...saya sedar awaklah jodoh saya' derrrr, baru skrang nak sedar....
  • amik barang kemas bini sebab nak beli dadah..
Walaupun tak semua drama sama, tapi kebanyakan macam nie la.. Ops, jangan marah yek pembikin drama, penggiat seni.. Ini cuma pandangan dari kacamata sya sebagai penonton..

peace!!

4 comments:

rossoneri said...

hehehe kalau cerita Yusof haslam,orang kaya duk rumah yusof haslam..

...mommy jue... said...

ha, setuju sangat.. pelakon pun sama jek..

LiErOSe~QiEmi said...

sokongggg mommy jue!!! ala.. kan drama kite wajah kite katenye hihihi

...mommy jue... said...

tula pasal.. orang2 kita nie macam tu ke ek?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...