Friday, October 29, 2010

sumpah.. aku sedih!

sedih? sumpah aku sedih...
kenangan silam, jangan kau hadir lagi..
aku benci bila kau datang..
air mata ini bukan utk kau..
tapi apa daya aku..
ada masa aku tewas..
air mata tumpah lagi..
bak empangan pecah..
hati, kuatla kau..
aku tau kau mampu..
jgn pernah kau sakiti aku..
walaupun cuma sejarah silam..
kau, aku dah lama memaafkan mu..
bukan niat nak menyimpan dendam..
jauh sekali membenciku..
namun, apa daya aku seorang wanita
yg punya hati..
hanyut dek perasaan sendiri
sudah berapa kali aku katakan..
berkata benar, walaupun kebenaran itu pahit...
sumpah, aku sedih..
hati? ada parut..
takkan pernah hilang..
cari petua hilangkan parut?
nenek kata sapu serbuk kulit kayu manis..
tapi tu kat muka
kat hati? zikir pengubatnya..
tak pernah lekang dari mulut, dan hati..
setiap hari..
itu penenang jiwa..
aku takmo sedih2 lagi..
cukuplah.. cukuplah.. cukuplah..
maafkan aku kalau terasa..
kau tahu kenapa..
maafkan aku.......


 



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...