Wednesday, October 20, 2010

Kau pergi jua

DariNya kita datang, KepadaNya juga kita kembali.. Setiap yang hidup pasti akan pergi.. Rasanya baru je lagi 'dia' tengok dunia nie.. Baru sebulan lebih kot.. Kami anak beranak nie sanggup berkorban tido dalam kepanasan (hanya bertemankan kipas sahaja) berpeluh-peluh hanya kerana simpati kan si burung merpati yang baru menetas... Adala 2 biji telur tapi satu je menjadi.. Burung merpati tu buat sarang betul2 kat tempat aircond bilik aku.. Suami aku nak repair aircond, nak isi gas katanya tapi aku tak bagi.. Kesian tu, telur baru menetas, tunggu la besar sket bila dah pandai terbang..

Boleh dikatakan kat apartment aku tinggal nie hampir keseluruhan rmh, mesti ada burung buat sarang.. Termasukla rmh aku.. Nak dijadikan kisah, 2 3 hari lepas, aku suh la suami aku jenguk kat luar tu, tengok samada anak burung tu dah besar ke belum, dah boleh terbang ke tak.. (memandangkan aku takut pada binatang burung, harusla suh laki aku tengokkan).. Al-kisah anak burung tu dah mati.. Hadoi, satu keje plak nak kene buang.. Dahla tingkap tu sempit.. Aku plak pagi tadi gatai2 la pegi tengok, ha, amik kau.. geli... Dah besar rupanya anak burung tu.. camne nak buang? aku tak sanggup.. geli nokksss....

1 comment:

WMBadri said...

Harus juga ku clearkan jua....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...