Thursday, October 21, 2010

G.B.A lagikk...

G.B.A? gangguan bekalan air daaa.... Malas nak sebut panjang-panjang... Aku pagi2 lagi dah selongkar kabinet dapur, sakan tadah air dalam bekas kuih... Penuh atas kabinet ngan bekas2 ikea, semuanya isi dengan air.. Semalam ada air pun dalam maghrib, tu pun perghhh sangatla kotor... Umpama mandi air teh aku semalam... Sebabkan tak perasan air tu kotor.. Mandi shower mana nak perasan noksss! Bila buka paip, erk... kotornyeee.... Kulit aku nie jenis sensitip sket dengan air nie, kalau kotor jawabnya malam tu tido tak lena, terkeruk sana, terkeruk sini.. Sambung cite pasal pagi tadi kisah tadah air, periuk2 pun aku guna utk tadah air.. Kuali pun jadi mangsa.. Pastu bila seme dah penuh, kat dapur pn penuh, baru aku tfikir, camne nak masak nanti? Huhu.. Nak buang air tu sayang.. Air kat paip pun dah kering... haru..

Anak2 aku dah mandikan awal-awal lagi.. Pas mandikan anak aku, lega sket, pakai kan drypers.. tak smpai 5 minit budak nie uk-uk plak dah.... Nak tak nak kene la basuh jugakkan? Pesan awal-awal kat anak aku, nak uk-uk tunggu daddy balik ye.. hehehe.. Politik... Dah selesai uruskan anak aku, kejutkan ayien yg tengah lena tido, suh jugak dia pegi mandi.. Masa tu air kat dalam bilik air pun hidup segan mati tak mau.. Aku tak tau la smpai bila keadaan macam nie.. Susah kalau takde air, dalam keadaan ada anak kecik nie.. Nak masak, nak membasuh, mandikan budak2.. Macam-macam la.. Bila jadi cam nie, tergendala seme aktiviti aku.. Haishhh.. susah-susah.........

1 comment:

afraliza said...

susahnye kalau xde air..xleeh nak buat kje..x selesa..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...