Monday, October 18, 2010

Buah hati demam...

Anak aku demam.. Aku susah hati.. Tak boleh nak berenggang sket, dia nangis.. Tido pun nak tido atas badan aku.. Malam pertama demam, badan sangat panas.. Aku selimutkan dia dengan kain lampin basah, pastu letak sapu tangan basah atas kepala.. Tido nak kene peluk.. Takpela, berkorban la sket untuk anak.. Aku pun badan tak sihat.. Dugaan betul.. Aku tak bape blh tido sangat, sket2 tengok anak aku.. Basahkan tuala.. Esoknya pegi klinik, dktr cuma bagi ubat demam.. Ubat tu cuma membantu sekejap je pastu demam semula, dktr cuma cakap kalau demam lagi dalam masa 3 hari datang semula.. Kali nie aku takkan bawa dia ke klinik tu lagi.. Aku nak bawa pegi hosp.. Aku takut kalau-kalau demam sebab lain.. Aku risau nie... Anak aku demam nak beralih bulan ke, nak tumbuh gigi lagi ke atau pun sebab dah nak lasak, nak pandai bertatih? Aku confuse niehhhh...Dahla nie 1st time dia betul2 demam macam nie.. Sebelum nie tak pernah demam.. Kesian betul kat dia.. Makan pun nak tak nak.. Aku bagi minum air masak banyak2.. Harap2 panas dalam tu hilang... Selsema memang takde, batuk pun tak... Kadang2 dia merengek sambil tendang2 kaki, pastu bila aku urut kaki dia baru dia diam.. Urut badan, urut perut, mesti dia diam.. Baru blh tido.. Agak2nya bisa badan kot.... Hmm, cepatla sembuh wahai buah hati mommy... Mommy takut sangat anak mommy sakit... Mommy nak main dengan anak mommy...... Cepat sembuh ye nakkkk.......

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...