Saturday, September 4, 2010

Raya oh raya...

Mood raya dah lama datang... Langsir baru? sofa? tv? baju baru? Nahh.. seme tu tak tukar pun.. Pakai je apa yang ada.. Syukur alhamdulillah kakak ipar aku yang baik ati tlah mewakafkan segalanya.. Thanks kak T.. Pada aku kalau takde baju baru pun still boleh raya what? tak perlu la tempah bpuluh pasang, cari kain segala bagai sebab nak glam masa raya.. Orang lain aku tak tau la kan, tapi pada aku cukupla sekadar yang ada.. Memandangkan aku nie surirumah yang hanya mengharapkan pendapatan encik suami sahaja, (tanpa bonus okeyh) rasanya dah jadi tanggungjawab aku meringankan beban mana yang patut.. Since tahun nie tahun pertama beraya dengan anak dara sya, si kenit amal khalisah rasanya semua tumpuan pada dia kot.. Baju-baju dia, memandangkan baby cepat besar, harusla beli utk dia.. Keutamaan pada buah hati saya..

Masa balik kuantan haritu, dapat la juga sepasang baju kurung (murah sangat) dari encik suami.. Thanks yayanggg... Sedondon gitu.. hehe.. Pada aku cukupla sambutan hari raya nie meriah dari sudut lain.. Meraikan kejayaan sebulan berpuasa, melawan segala hawa nafsu serakah dalam diri nie.. Hakhakhak.. Even aku tak puasa penuh, raya tetap raya okeyh.. Kalau nak ikutkan, tahun nie tahun pertama aku betul2 beraya dengan suami aku (insyaAllah). Tahun lepas beraya kat hosp mersing cik jahhh... Mak seddihhhhh... Makan ikan masak kicap je nokkkssss..... Waaaa....

Berjimat apa yang perlu, zakat dah bayar.. Alhamdulillah... Belum sempat raya, balance duit dah semput2.. camne? Kesian kat encik suami, beriya mohon maaf atas kekurangan syawal ini.. Hmm, tak ada apa yang nak dimaafkan pun, pada aku bersyukur sangat2 dengan apa yang ada.. Tak ada yang kurang.. Biasala, baru nak mula hidup berdikari, bukan mudah.

Kalau ada mata-mata liar yang memandang, mulut-mulut longkang yang menegur, 'cik jahh, laki ko kedekut ke tak belikan ko baju baru? langsir ko tak btukar bape lama dah cik jahh? ko pakai selipar tahun lepas? handbeg mana? sedih aku tengok ko cik jah, seurat gelang pun tak de, rantai, barang2 kemas, laki ko tak belikan ke? Poh kong ada sales nokkssss, pak habib cari ko...' Argh, persetankan semua tu.. Kalau aku dah takde duit, korang ke yang bagi aku makan? Uncle habib tu ke yang belikan beras utk aku sekeluarga? Ada??

Beli mana yang perlu, bak kata orang ukur baju dibadan sendiri.. Pandai-pandai la berbelanja.. Jangan sampai membebankan laki kita sudahh........

'Selamat bershopping ye bloggers...'

2 comments:

Hantu Ulam said...

haha lek la babe..aku pun x beli ape2 raya ni. mcm pecah rekod plak aku x beli ape2 utk aku.hihi..ye la mak buyung yg da tggu masa meletop, cam rugi je kalo beli baju kan.ehehe..

K la wei Selamat Hari Raya Maaf Zahir Batin. Blk Kuantan mai la dtg umah :)

...mommy jue... said...

ha, tau pun rugi.. cam aku tahun lepas.. pakai yg mak aku punya baju je.. last2 beraya kat spital..
ko lama ke kat kuantan?
selamat hari raya yek, maaf zahir batin.. yang mana tersilap kata tu minta ampun banyak2..
jaga diri tau.. nanti datang la rumah aku.. makan angin.. hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...