Wednesday, September 15, 2010

Cerita syawal kami..

Syukur alhamdulillah, syawal kali nie kami sambut bersama-sama.. Akhirnya, berpeluang juga aku berhari raya dengan suami n anak.. Macam-macam perasaan ada n sudah tentulah perasaan gembira tak terhingga.. Walaupun malam raya tu agak emosi sket bila dengar takbir raya, 1st time raya jauh dari mak ayah cik jah.. harusla sedih kan? Malam raya ajak suami pegi jalan TAR, gedik jugak nak pegi.. nak merasa.. Alang2 dah beraya kat kL kan? harus la pegi.. dapat la sepasang dua baju kurung, murah.. RM35/2 pairs.. sape nak bagi? Baju melayu suami plak RM25/pair.. murahkan? hehe.. bukan tak ada baju raya pun sebelum nie, dah ada sedondon utk kami bertiga cuma saje nak cari barang sepasang dua untuk dimatchkan dengan baju anak dara saya!!

Owh, sebelum terlupa, anak sya ada 3 pasang baju kurung.. 2 pasang kami belikan n 1 pasang lagi mama T yang bagi.. cute sangat.. thanks mama T.. Tragedi2 dari malam raya sehinggalah petang raya, yang buat aku rasa nak nangis ada, nak tergelak ada, aku rasa baikla aku simpan sendiri, kesian pada yang terlibat.. hehe..
Masa yg sungguh syahdu sangat pada aku, sudah tentulah masa salam dengan suami, memohon keampunan atas segala dosa2 aku.. aku kan pembuli tegar... kesian encik suami, (bukan dera ok, sekadar sakat2 manja).. Belum lafaz kata2 maaf lagi dah berjujuran air mata turun nie! hbs make up haku.. nampak sangatla banyak dosa dengan laki...hahahaha..

Tapi yang paling buat aku sayu bila anak dara aku lapkan air mata aku.. Setiap kali dia nampak aku nangis, mesti tangan dia hinggap kat pipi aku seakan-akan kesat air mata nie.. lepas nie lap hingus mommy skali ye nakk... Dia seakan-akan memahami.. Ya Allah, aku bersyukur... Tak banyak yang mampu aku kongsi, biarlah gambar-gambar nie yang mnceritakan betapa bahagianya kami...


lambatnya mommy siap.. sya dah mengantuk nie..

sementara tunggu mommy, amik gambar budak kecik nie..
bukan senang nak bagi dia ddk diam2..

jangan turun kerusi tu nakkk, nanti jatuh......

akhirnya mommy dah siap..
mommy sayangggg kamu.....

andai ada yang mengatakan kami debab, kami sangat setuju..
hikhikhik...

love u two...

amal khalisah n daddy di hari raya kedua..
location : nakhoda..

mommy... amal khalisah dah penat.......

3 comments:

Hantu Ulam said...

Debab pun debab la junn..janji bahagia org len x rasa kebahagian kita :)

Selamat Hari Raya :)

naniE said...

tembamnya khalisa tu..rasa nk cubit pipi dia..hehe..sesetgh budak2 tokley cubit pipi kan.. nanti dorg tanak makan..

...mommy jue... said...

juju : betul2.. setuju.. hehe..
nanie : owh, cubit je pipi dia.. tak memberi kesan pun pada selera dia.. dia kuat menyusu n kuat makan.. suap apa ke takde yg dia tolak..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...