Saturday, August 7, 2010

Namun ku punya hati

Ayat emosi pagi-pagi sabtu nie.. Sangat sentap!! Aku manusia biasa, punya hati dan perasaan.. Aku bukan manusia sempurna yang bisa memenuhi semua kehendak manusia, yang bisa memuaskan hati semua pihak.. Ada masa rasa ingin bersendirian, jauh dari semua orang tapi aku tetap tak boleh pentingkan diri sendiri.. Aku punya tanggungjawab besar yang harus aku pikul.. Pedulikan la apa orang nak kata, hidup tak mati dek keji, kita tak hidup dek puji.. Aku berblog bukan untuk mengaibkan sesiapa.. Bukan untuk menunjuk-nunjuk.. Pada siapa-siapa yang mengikuti, aku amat berterima kasih.. Pada sesiapa yang mengkritik di belakang aku, aku bersyukur pada Allah, sekurang-kurangnya aku tau, insan itu ambil berat pada aku, n pada yang tak membaca langsung, takpe, mak tak pakseee... Aku berkarya sekadar untuk mengisi kekosongan hati, meluahkan apa yang terbuku di kalbu..

Aku suri rumah, yang tak punya 'ofismate', yang tak ramai rakan-rakan yang bisa aku berbual.. Takde kawan utk teman lunch, takde kawan untk berlibur, juga takde teman untk shopping.. Suamiku, sahabatku.. Suamiku, temanku, Suamiku, kawan baikku.. n dia jugala teman sepergaduhan.. Anak? Walaupun dia masih kecil tapi sangat memahami duka lara di kalbu mommy.. Diala segalanya... Insan yang mampu buat mommy tersenyum ketika sakit, insan yang bisa buat mommy menangis hanya kerana dia pandai amik hati...


Hidup ini memang penuh dengan dugaan.. Ya Allah, tabahkanlah hatiku.. Kuatkan lah semangatku.. Aku manusia biasa yang tak lepas dari dosa.. Aku bukan manusia sempurna.. Namun aku punya hati.. Punya perasaan..



3 comments:

Leeyana said...

aloloo..ayat sentap nyah..huhu..wei ko da dok KJG kan?dekat aje ..free2 roger la..bleh jumpe jln2 klu ko sunyi

...mommy jue... said...

hehehe... sangat sentap skrg nie..
a'ah, aku dah dok kajang dah.. ko dah pindah?

Leeyana said...

aku dok sri kembangan jugak skrg..tp taman lain la dr umah bujang aku dolu..tp still dkt ngan jusco equine tu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...